Saturday, April 7, 2007

Flight of the Seagull .. 春の訪れ

I was fascinated by the story that Norm wrote on his website. Therefore, I copied and pasted the description from his site...

"In the Lower 48, Spring is marked by all the flowers popping out of the ground. Well, here at the River [in Alaska], we mark it by the return of birds! And no, I am not the only one that tracks them.... well, okay, seagulls are my specialty, but I have a neighbor that tracks sandhill cranes, robins, and swallows." There is a contest that we can vote for the date of the return of the seagulls on his homepage. I voted for April the 8th. I hope I will be the winner. The latest update is that the river is partially open on April the 4th. A Golden Eye duck was back on Arpil the 5th. But not Seagulls yet.... I wonder if the 8th was too late...

No, it was not too late. It was a bit early. I missed the prize of Norm brand's special smoked salmon. Pity... Norm reported that this year's first seagull was observed at 0817 AM, April 9th (02:17 am April 10th Japan Time). I did a close bidding, but not exactly.
    
この記事はアラスカのノームさんの借り物です。気に入ったので勝手に頂きました。彼のサイトにもリンクしています。日本では春は桜というように、北緯48度以南では春の訪れは大地に咲く花で感じますよね。アラスカの彼が住むKENAI川では、かもめが帰って来たら春だなって感じるんですって。そんな風に渡り鳥が帰ってくる日を、春を、楽しみに待っているのはんノームさんだけでなく、お隣の方はカナダ鶴、ロビンやツバメが帰ってくる日を楽しみにして毎年記録をとっているそうです。ノームさんはかもめの帰りを楽しみにしているそうです。さて、今年はいつ帰ってくるのか。当ててくださいですって。面白いので、私もそのコンテストに参加しました。4月8日を選びましたが当るかな。最新情報によると川の水が流れ始めたのが現地の4月4日。Golden Eye duck というアヒルが泳いでるのを見つけたのが4月5日。8日は遅すぎたかな....

いやいや、残念ながら1日早すぎた。これで、賞品のNorm特製スモークサーモンを逃してしまった。今年のかもめ第一羽は現地の4月9日朝8時17分にノームのところに戻って来たとのことでした。日本時間11日午前02:17分でした。残念。

Of course, cherry blossoms are the signs of spring in Japan. They were in full bloom at Sumiyoshi Park on April 7, 2007.  
もちろん、日本では桜が咲かなきゃ春じゃない。住吉公園の桜は先週4月7日が満開の日でした。

No comments: