Tuesday, January 5, 2010

SMELT FISHING ワカサギ釣り

On January 4th, MyD and my niece and I travelled to Lake Yamanaka.  On the following morning, we were challenged to get up very early and to go smelt fishing on the lake by 5:30 am.  Fishing was conducted on an enclosed fishing boat.
正月休みにMyDと姪と一緒に、山中湖に行きました。1月5日朝5時30分までに集合場所に着いてワカサギ釣りをするという大変なチャレンジをしまた。無事間に合い、写真のようなドーム船に乗っての釣です。


The fishing pole for smelt fishing was like a toy, very small and short.  There were six tiny hooks on the line.  The bait was tiny red worms.  Ladies did not like to touch these worms.  So MyD had to work for my niece, for me and for himself.  The champion of the day among us was my niece.  One time, she caught six fish - one on each hook. 












小さな釣竿に小さな釣り針、まるでおもちゃの釣竿のようでした。餌は小さな虫。もちろん餌をつけるのはMyD. 我々女性陣は虫を触りたくない。この日の釣のチャンピオンは私の姪っ子。1本のラインに小さな針が6本ついていてそのすべてにワカサギが掛かりました。

On the other hand, MyD spent 5,000 yen a person for mostly untangling our fishing lines and putting worms on our hooks. 













片やMyDは我々の釣り針の餌付けと釣り糸のもつれを直している間に、殆ど釣もせず終わってしまいました。2時間でお一人様5,000円也。


We were able to find a restaurant who cooks the fish for 100 yen.  The smelt fish was cooked tempura style.  We enjoyed eating it together with the local specialty, "Hoto" noodle.

釣ったワカサギは、レストランで料理をしてもらいました。100円程払って釣りたてのワカサギをてんぷらにしてもらい、ほうとうと一緒に頂きました。

We enjoyed smelt fishing, but my niece would have been much happier if we had been able to get on the boat like this photo.
ワカサギ釣りはそれなりに楽しかったですが、写真のようなボートに乗って釣ができていればもっと楽しかったでしょうね。特に、姪っ子が乗れなくて残念そうでした。