Wednesday, January 6, 2010

Diamond Fuji - Jan. 6, 2010 15:23

We did not expect to see the Diamond Fuji at the time of the year when we were there.  However, one of the cameramen advised me that we might be able to see it from a park located on the north-west side of Lake Yamanaka. On the following day, Jan 6, 2010, we drove there and waited.  We made it.  At around 15:23, I set my compact camera in auto mode and started to press the shutter for serial shots so that I would not miss the best view.   The outcome was miserable.  Many sunlays disturbed the scene.  Fortunately, MyD took a very nice shot of the Diamond Fuji.  A perfect one!

The diamond effect is created just as the sun is setting behind Mt. Fuji.  It looks like a diamond in the sky.  To view this, you have to be in the right location.  This varies during the year.  Sometimes, the diamond is reflected on the surface of the lake, which is very beautiful. 
我々が訪ねた時期にはダイアモンド富士は期待できない。山中湖の観光案内の人もそう言ってました。しかしながら、昨日のカメラマンは花の都公園から見えると言っていたので、疑心暗鬼ながら行ってみました。公園からといえどどこに立てばいいのか分からない。が、ここにも又、数名のカメラマンが居ました。良かった。そばに立って待つことにしました。その時が、近づいてきました。2010年1月6日15:23位から太陽が、徐々に富士山の頂上へと移動していった。素晴らしい。シャッターチャンスを逃すまいと、オートでバカチョンカメラを連写させました。結果は、光線が反射して、ちっともうまく撮れなかったのです。今回も、MyDの写真をお借りすることにしました。

No comments: