Thursday, January 7, 2010

Pink Mt. Fuji


We had already seen many different features of Mt. Fuji. However, we thought there should be some more. We had an idea. The idea was that the color of Mt. Fuji should be pinkish when the sun is rising. We decided to get up early and take a photo of pink Mt. Fuji. Yes, the color was slightly pink at around 6:48 on Jan. 7, 2010., reflecting the color of the sun on the white snow of the mountain.
山中湖に滞在中、沢山の富士山を楽しみました。が、未だあるはずだと貪欲に考えると有りました。日の出の富士山です。太陽は見えないけど、富士山の白い雪に日の出が反射する筈だと考えると、どんな富士山になるのか見るのが楽しみになりました。又もや早起きして富士山を撮ることにしました。正解でした。1月7日朝6時48分頃。とっても綺麗な淡いピンクに富士山が染まりました。ホテルの敷地から撮った富士山です。

We also enjoyed seeing the half moon at the top of Mt. Fuji on the morning when we had to leave.
ちょっと見難いですが、こちらは、富士山の頂上辺りに半月が見えますでしょうか。帰る日の朝空の富士山と半月です。

Good Bye Mt. Fuji, we had such a nice time together.
ついに、富士山とお別れです。帰る前にもう一度、富士山と山中湖と白鳥を撮りに出かけ、別れを惜しみました。バイバイ富士山。楽しかったよ。

No comments: