Monday, July 14, 2008

Aircraft from Anchorage to Kenai

A Beechcraft 1900D (B-1900) is the aircraft I took from Anchorage to Kenai on my recent trip. Although has 19 seats, they will only take 18 passengers, because with 19 people, the airline company must have one flight attendant. ERA (the only airline company between Anchorage and Kenai today) uses different aircraft, depending on the time of a day. Beechcraft 1900D (B-1900)

写真の飛行機Beechcraft 1900D (B-1900)がアラスカの鮭釣りで有名なキーナイに行くのに乗る飛行機です。18人乗りの小さな飛行機でクルーはキャプテンとコパイロットだけ。パイロットが客に向かって挨拶してくれます。実際には座席が19席ありますが、19人乗るとフライトアテンダントがパイロットのほかに必要になるので18人乗りです。アンカレッジからキーナイに飛んでる航空会社はこのERA Aviationしかなく、時間帯により違った小さな飛行機が準備されています。

The first aircraft that I boarded to go to Kenai 13 years ago seemed very small. It was a deHavilland Twin Otter that has only 16 seats. Most Twin Otters will seat 18. I had never flown on such a small aircraft before. However, I decided to take a chance. Looking down from the aircraft window, it was a frozen sea. Thank goodness, I am still alive.
13年前に初めて乗った飛行機はずいぶん小さな飛行機だと言う印象がありましたが、それでも16人も乗れる飛行機でした。deHavilland Twin Otterと言う飛行機ですが、こんな小さな飛行機にそれまで乗ったことなく、さすがにちょっと気が引けました。諦めの境地で乗りましたが、窓の下は、凍て付いた氷の海。にもかかわらず、それからもず~とこんな小さな飛行機に乗り続けています。
deHavilland Twin Otter ..Photo from
Part of the time, ERA uses a Dash 8 on this route. The Dash 8 is also manufactured by deHavilland of Canada, and it will hold 36 passengers with one flight attendant. Usually, the flight attendant just rattles off the announcement and some times it includes a humor, inviting a laughter from passengers. It is a lot different from an announcement on any of Japanese airline companies which provide a fixed announcement at all times. Originally, the flight attendant would serve a cookie and a cup of juice to every passenger on this 18 minute flight. To save money, they first cut off serving the cookie, and now they no longer serve the juice.
Dash 8と言う飛行機にも乗りました。Twin Otterと同じくカナダのdeHavilland社の飛行機ですが、これは、多少大きく36人乗り。当然、一人のフライトアテンダントつきです。このアテンダントが、まあ、通常、早口で、まくし立て、時には、お客の笑いとり、日本の一本調子の機内アナウンスから程遠い代物です。
以前は、たった18分のフライトにも関わらずクッキーとジュースのサービスがありました。それも、今は昔、コストカットの為、クッキーのサービスがなくなり、今はジュースのサービスもなくなってしまいました。(まあ、私にとって、別に欲しくもないサービスでしたが...)
The B-1900 is a low wing aircraft, and the entry is at the front. The stairs are part of the door and only one person at a time can be on these stairs. The Twin Otter is a high wing aircraft with the entry door at the rear. Its stairs can hold three people at a time. The B-1900 is much faster than the Twin Otter. However the Twin Otter can take-off and land from very short fields. That is why it has been a very popular airplane for Alaska. There is one other problem with the B-1900. With a full load of passengers, they might not be able to carry all the luggage due to maximum weight restrictions. Your bags may arrive several hours later. This can be a big problem if you are connecting to another flight when departing Anchorage. The Dash 8 can carry a full load of passengers and all of their luggage, plus a little bit of cargo.  No wonder, we need to know which type of aircraft we book at the time of purchasing a ticket.
 
B-1900は翼が低い飛行機で、入り口は前方にあります。実は、階段を織り上げると入り口がしまるという仕組みなんですね。これも私にとっては驚きでした。知らなかったんですが、一人づつしか登ってはいけないんですね。B-1900より小さなTwin Otter は翼が高く、階段になる入り口が後方にあり、3人が同時に登っても大丈夫。B-1900の方がTwin Otterより早いスピードが出ますが、Twin Otterは滑走路の長さが短くても大丈夫。と言う理由でアラスカではTwin Otterが大活躍だそうです。B-1900にはもう一つ問題があるそうです。満席になると、お客様の荷物が過積載となる事もあり、時には荷物が一緒に飛んでくれない可能性があります。荷物だけ、何時間か後に到着する....アンカレッジからコネくティングフライトがある場合、お客にとって非常に困った事態となるので、注意が必要です。Dash 8の36人乗りの場合、満席になってもお客様の荷物のほかに、カーゴ貨物も載せられるのでこのような心配は不要です。なるほど、このような問題があるので、自分がどのタイプの飛行機に乗るかも知る必要があるのですね。

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