Thursday, May 21, 2009

DATE & Kids

Dates are one of the specialties in Palm Springs. Shields Date Garden was where MyD and his sisters used to go and have Date Shakes. So I visited there. Unfortunately, we could not go out to the Date Palm Garden. Even if we could, it could have been too hot to be out there. The temperature was over F100 (About 35 degrees Celsius).
The taste of dates was yummy, not too sweet but makes you want to eat more. I would say the taste is in between that of high quality dried persimmon and sweet red bean paste.










なつめ椰子の実はパームスプリングスの名物です。デートミルクシェーキで有名なシールドデートガーデンと言うお店にMyDの家族もよく行っていたそうで私も連れて行った貰いました。お店のナツメ椰子林には出て行くことができず残念なでしたが、出て行けたとしても35度以上の暑さではちょっと外に長居はできなかったと思います。ナツメ椰子の実は見かけはよくないけど食べると美味しい。癖になりそうで、日本の干し柿とあんこの間のような味でした。

I would like to introduce you to the kids who used to love Shields Date Shakes. Look at these photos. Weren't they so cute and lovable. The girls are MyD's sisters.
ここで私は是非この可愛い三人の子供達を紹介したいです。このちびちゃんたちがデートシェーキを食べていたと想像するだけでも楽しい。実はMyDとその姉妹の子供の頃の写真です。





















The mom looked so generous.
お母様が本当に可愛らしくとっても優しかったそうです。












In deed, all of the kids loved her dearly and their father who was clad in Santa's clothes.
子供達はお母さんのことが大好きだったし、もちろんサンタ役になっているこのお父さんのことも尊敬していました。
みんな目が印象的ですね。

No comments: